دهکده تفریحی چادگان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. جاذبه های گردشگری
  4. chevron_right
  5. دهکده تفریحی چادگان

فعالیت گردشگری در شهرستان چادگان به عنوان یک فعالیت پایه در اقتصاد شهرستان محسوب میگردد. دهکده تفریحی فرهنگی زاینده رود به عنوان اولین دهکده گردشگری مرکز ایران، در سال ۱۳۶۸ کار خود را آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ واحد ویلایی و آپارتمانی و همچنین تسهیلات گردشگری در این مکان به بهره برداری رسیده است.

این دهکده تحت مدیریت سازمان عمران زاینده رود در سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را در فضایی به وسعت ۱۴۲۶ هکتار آغاز کرده است. و طی فازهای اصلی توسعه آن قریب به ۱۳۰۰ واحد ویلایی و آپارتمانی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

بخش های این منطقه به قرار زیر میباشند: واحدهای مسکونی (ویلایی و آپارتمانی)، بخش اداری شامل ساختمان مدیریت مجموعه، ساختمان نگهبانی، پارکینگ عمومی و مرکز فوریتهای پزشکی، فضاهای ورزشی شامل: زمین های فوتبال (ساحلی و چمن)، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین والیبال، بسکتبال، اسکیت، پارک بادی، پیست دوچرخه سواری، کالسکه، پیست سوارکاری، سایت قایقرانی، استخر، پیست کارتینگ، سایت غواصی.

مجموعه تجاری شامل: رستوران، سالن پذیرایی و اجتماعات، چایخانه سنتی، سایت آهوان(پرورش قوچ، میش و بره آهو)، اسکله قایق رانی، کتاب و غرفه های تجاری، ایستگاه آتش نشانی، مسجد دهکده، محل موقت جمع آوری و انتقال زباله، سکوهای نشیمن خانوادگی، پارک جنگلی، پارک بازی کودکان و فضای سبز گسترده.

علاوه بر این موارد، دهکده در بیشتر تاسیسات و کارگاه های ساخت به صورت خودکفا عمل میکند. دهکده دارای تجهیزات جاده سازی، کارگاههای جوشکاری، نقاشی، کارگاه برق، کارگاه تاسیسات آب، تصفیه خانه، کارگاه نجاری، گلخانه و دیگر موارد است که بطور کلی این دهکده را از خارج آن بی نیاز میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست